اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۶۱۵۷
بعد از سیلی ویل اسمیت به کریس راک در جریان مراسم یکشنبه شب ۲۷ مارس اسکار که نزدیک به دو روز خبر اول رسانه های هنری جهان بود، کریس راک به طرز محسوسی سکوت کرده بود حالا اما این کمدین نیز به نوعی به این اتفاق واکنش نشان داد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کریس راک چهارشنبه ۳۰ مارس در یک برنامه استندآپ کمدی سکوت خود را شکست و به صورت علنی به این اتفاق واکنش نشان داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در بخشی از این برنامه استندآپ کمدی با حضور هزار تماشاچی، کریس راک در پاسخ به مجری برنامه که به راک گفت آخر هفته ات چطور بود خاطر نشان کرد: من درباره اتفاقی که افتاد چیز زیادی ندارم.
این بازیگر ۵۷ ساله ادامه داد: من هنوز به نوعی در حال پردازش آن اتفاق هستم. در زمانی دیگر در مورد آن اتفاق مزخرف صحبت خواهم کرد که هم جدی و هم خنده دار است.
پس از این صحبت ها، یکی از تماشاگرها با صدای بلند فریاد زد «لعنت به ویل اسمیت!» با این حال راک این نظر را نادیده گرفت و اجرای خود را شروع کرد.
انتهای پیام//
بیشتر بخوانید اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا «برداشتن» لغو شد لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی جهان رسانه فرهنگ و هنر برنا کریس راک راک ویل اسمیت اسکار 2004 عناوین مرتبط اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا «برداشتن» لغو شد نمایش «مرد شده» در تالار مولوی روی صحنه می رود چه کسی میخواهد سریالها به فصل بعدی کشیده شود؟ نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربینندهترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت ۲ هفت سین سینمایی شبکه ها در 12 فروردین ۳ در اسفند ماه 1400 چه گذشت؟ ۴ فیلمنامه را بخوان پاسپورتت را تحویل بده/سریالهایی با چاشنی سفر خارجی! ۵ شاهد احمدلو: «مورچهخوار» پیش از کرونا ساخته شد اما همچنان تازگی دارد/ کیان باباییان: نمیخواستیم نگاهی یکطرفه به فضای مجازی داشته باشیم ۶ فیلمبرداری پروژهای که یک دهه خاک خورد به پایان رسید! ۷ شرح مناظره خسرو و فرهاد در «شب های روشن» ۸ روایت جالب مهدی زمینپرداز از ایفای نقش یک معتاد ۹ گرانترین تابلوی نقاشی ایرانی در کجا قرار دارد؟ ۱۰ چه کسی میخواهد سریالها به فصل بعدی کشیده شود؟ ۱۱ این بیماری عجیب، بروس ویلیس را بازنشسته کرد! ۱۲ ویژه برنامه های شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان اعلام شد ۱۳ سریال «مهلکه» با پخش جدید راهی شبکه نمایش خانگی شد ۱۴ کدام سریال پر بیننده ترین سریال نوروز 1401 است؟ مهمترین اخبار همایون شاهرخی: تیم ملی میتواند اتفاقات خوبی را در جام جهانی قطر رقم بزند/ کیفیت مسابقات لیگ برتر رو به افول است شاهد احمدلو: «مورچهخوار» پیش از کرونا ساخته شد اما همچنان تازگی دارد/ کیان باباییان: نمیخواستیم نگاهی یکطرفه به فضای مجازی داشته باشیم ابراهیم صادقی: طارمی اعتبار ایران است/ برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی هیجان دارم فیلمنامه را بخوان پاسپورتت را تحویل بده/سریالهایی با چاشنی سفر خارجی! آتشسوزی در تاسیسات پتروشیمی ماهشهر مهار شد آخرین اخبار فرهنگ و هنر اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت هفت سین سینمایی شبکه ها در 12 فروردین در اسفند ماه 1400 چه گذشت؟ فیلمنامه را بخوان پاسپورتت را تحویل بده/سریالهایی با چاشنی سفر خارجی! شاهد احمدلو: «مورچهخوار» پیش از کرونا ساخته شد اما همچنان تازگی دارد/ کیان باباییان: نمیخواستیم نگاهی یکطرفه به فضای مجازی داشته باشیم فیلمبرداری پروژهای که یک دهه خاک خورد به پایان رسید! شرح مناظره خسرو و فرهاد در «شب های روشن» روایت جالب مهدی زمینپرداز از ایفای نقش یک معتاد گرانترین تابلوی نقاشی ایرانی در کجا قرار دارد؟ چه کسی میخواهد سریالها به فصل بعدی کشیده شود؟ این بیماری عجیب، بروس ویلیس را بازنشسته کرد! ویژه برنامه های شبکه چهار سیما در ماه مبارک رمضان اعلام شد سریال «مهلکه» با پخش جدید راهی شبکه نمایش خانگی شد کدام سریال پر بیننده ترین سریال نوروز 1401 است؟ «دست از این مسخره بازی بردار اوستا» کتابی که نویسندهاش را به جایزه نوبل رساند ترانه تیتراژ خوشنام مجوز گرفت/ آهنگساز تیتراژ بابک زرین/ خواننده خوشنام کیست! اخبار برگزیده اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت هفت سین سینمایی شبکه ها در 12 فروردین آخرین شب جمعه ماه شعبان در نجف جشنواره نوروزی در لاهیجان چرا فضانوردان در فضا خون گریه کردند؟ ایران، آمریکا را تحقیر کرد/ خطاهای تیم مذاکره کننده به دلیل فشارهای روحانی از طریق برادرش در مذاکرات بود/ رئیسی صادق است محل زندگی همسر سرّی پوتین فاش شد ! متولدین این ماه ها هیچ وقت عذرخواهی نمیکنند! در اسفند ماه 1400 چه گذشت؟ ظرفیت تولید نفت خام ایران به پیش از تحریمها رسید آتشسوزی در تاسیسات پتروشیمی ماهشهر مهار شد برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی کشتی با چوخه کشور در گود کشتی زینل خان اسفراین فیلمنامه را بخوان پاسپورتت را تحویل بده/سریالهایی با چاشنی سفر خارجی! بنای دولت حمایت از فعالیتهای دانشبنیان است/ اجازه نمیدهیم شرکتهای دانشبنیان در پیچیدگیهای اداری و سازمانی گرفتار شوند شاهد احمدلو: «مورچهخوار» پیش از کرونا ساخته شد اما همچنان تازگی دارد/ کیان باباییان: نمیخواستیم نگاهی یکطرفه به فضای مجازی داشته باشیم ابراهیم صادقی: طارمی اعتبار ایران است/ برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی هیجان دارم شبکه اجتماعی اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت هفت سین سینمایی شبکه ها در 12 فروردین آخرین شب جمعه ماه شعبان در نجف جشنواره نوروزی در لاهیجان چرا فضانوردان در فضا خون گریه کردند؟ ایران، آمریکا را تحقیر کرد/ خطاهای تیم مذاکره کننده به دلیل فشارهای روحانی از طریق برادرش در مذاکرات بود/ رئیسی صادق است محل زندگی همسر سرّی پوتین فاش شد ! متولدین این ماه ها هیچ وقت عذرخواهی نمیکنند! در اسفند ماه 1400 چه گذشت؟ ظرفیت تولید نفت خام ایران به پیش از تحریمها رسید آتشسوزی در تاسیسات پتروشیمی ماهشهر مهار شد برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی کشتی با چوخه کشور در گود کشتی زینل خان اسفراین فیلمنامه را بخوان پاسپورتت را تحویل بده/سریالهایی با چاشنی سفر خارجی! بنای دولت حمایت از فعالیتهای دانشبنیان است/ اجازه نمیدهیم شرکتهای دانشبنیان در پیچیدگیهای اداری و سازمانی گرفتار شوند شاهد احمدلو: «مورچهخوار» پیش از کرونا ساخته شد اما همچنان تازگی دارد/ کیان باباییان: نمیخواستیم نگاهی یکطرفه به فضای مجازی داشته باشیم ابراهیم صادقی: طارمی اعتبار ایران است/ برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی هیجان دارم آتشسوزی در پتروشیمی ماهشهر سپاهان در خانه نفت میسوزد؟/ الهامی به نکونام رسید همایون شاهرخی: تیم ملی میتواند اتفاقات خوبی را در جام جهانی قطر رقم بزند/ کیفیت مسابقات لیگ برتر رو به افول است اسفند؛ دربی 98 غرق در حاشیه شد آخرین اخبار بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |
تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است
طراحی سایت خبری و خبرگزاری آساممنبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: جهان رسانه فرهنگ و هنر برنا کریس راک راک ویل اسمیت اسکار 2004 هفت سین سینمایی شبکه ها در 12 فروردین دانش بنیان جام جهانی شاهد احمدلو آتش سوزی فرهنگ و هنر مورچه خوار تیم ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
طی سالهای گذشته بخصوص چند سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد؛ کشورها، گروهها و کمپانیهای مختلف در عرصه رسانه، فیلمها و سریالهایی ساختهاند که نه تنها بر خلاف واقعیتهای تاریخی بوده، بلکه حتی برخی از آنها هویت ملی و برخی هویت مذهبی و برخی هر دو را درباره ایران اسلامی نشانه گرفتهاند. فیلمهایی مانند 300 ساخته زاک اسنایدر و یا اسکندر ساخته الیور استون و... یا فیلمها و سریالهایی در مورد زکریای رازی یا خیام و این اواخر نیز سریال حشاشین که به خلافت گروه حشاشین و رهبری حسن صباح و تاریخ گروه او، نمونههایی از آثاری هستند که هویت ملی و اسلامی ما را هدف گرفتهاند. سریالهایی که در آنها قلب تاریخ صورت گرفته و با الهام از منابع دست چندم، چهره شیعیان و مسلمانان بصورت نامناسبی نمایش داده شده است به گونهای که با واقعیت تاریخی فاصلهای بسیار دارد.
اما اکنون صحبت در مورد نقد محتوایی و تاریخی سریال حشاشین و فیلمهایی دیگر از این دست نیست. صحبت این است که چطور این پروژههای بزرگ به ثمر رسیده و ساخته میشوند اما در مقابل هیچ اثری از ما دیده نمیشود؟ و حالا باید چه کنیم؟
گفتوگوی ما با حجتالاسلام دکتر جعفر فخرآذر، مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره ایران و ایرانی هراسیها و کارهایی است که باید برای پایان دادن به این سریال پرتکرار انجام دهیم.
دلایل انفعال در برابر ساخت آثار ضدایرانی
دکتر فخرآذر در ابتدا با بیان اینکه وقتی که فردی به زمین بی رقیب وارد میشود، قطعاً برنده است؛ میگوید: رقیبی که باید در صحنه باشد، ما هستیم و از آنجایی که ما نیز در صحنه حضور نداریم بنابراین رقیب برنده خواهد شد. اما اینکه چرا ما در صحنه نیستیم دلایل متعددی دارد. اولین دلیل آن را به بیانات رهبر معظم انقلاب ارجاع میدهیم. ایشان در نشستی که سالیان قبل با فعالین فرهنگی داشتند در سخنانی صریح و نصیحتی روشنگر فرمودند که سینما برای دین از سخنرانی مفیدتر است. اما این توصیه و جادوی سینما و تاثیر شگرفی که بر اذهان و افکار مردم دارد برای مسئولین فرهنگساز که باید عقبه و پشتوانه این مسئولین باشند در حوزه و دانشگاه جا نیفتاده است. به همین خاطر فکر و ذهن ما به سمت ساخت چنین پروژههایی حرکت نمیکند.
ایشان یادآور میشود: دلایل مالی نیز در این راه دخیل هستند چرا که این پروژهها هزینههای سنگینی دارند. وقتی این نکته را به دلیل قبلی ضمیمه میکنیم یعنی هنوز اهمیت این بحث که هویت ملی و دینی ما در گرو به نمایش درآوردن آنها و نمایش دادن با آثار تصویری است، درک نشده بنابراین بدیهی است که افراد تصمیمگیر و مؤثر، بودجهها را به این سمت سوق نمیدهند اگر چه در سالهای گذشته آثار مثبت آن را هم دیدهاند. آن سالها سریالهایی مانند مختارنامه داشتیم. از مباحث فنی و... که بگذریم، برد خوبی داشت و حداقل در آن برهه، تاریخ خودمان یعنی تاریخ صحیح شیعه را نقل کردیم و در موردش برنامه ساختیم. این سریال در کشورهای اسلامی پخش شد اما اکنون سرمایهها خیلی کمتر به سمت ساخت پروژههای تاریخی میرود چرا که درگیر مباحث سیاسی، اقتصادی و امنیتی شدهایم که البته توجه کردن به آنها ضرورت دارد اما میتواند در اولویتی قرار گیرد که در کنار آنها آثار تاریخی هم وجود داشته باشد.
توصیه امیر مؤمنان(ع): استفاده از تجربیات گذشته در مسیر آینده
مدیرکل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) در مورد اهمیت تاریخ میگوید: حضرت میفرماید «روزگار بر بازماندگان آن گونه میگذرد که بر پیشینیان گذشت، آنچه گذشته باز نمیگردد و آنچه هم اکنون موجود است جاودان نمی ماند». آن حضرت با تأکید بر اهمیت تاریخ یکی از ستونهای ایمان را توجه به سنتهای پیشینیان میداند و میفرماید «از آنچه بر امتهای مستکبر پیشین از عذاب الهی و کیفرها و عقوبتهای او رسید عبرت گیرید و از قبرهای آنها و آرامگاهشان در زیر خاک پند پذیرید». حالِ ما همیشه با تاریخ ما در ارتباط است و مؤثرین حوزه فرهنگ باید با این مسئله کنار بیایند که فراموش کردن تاریخ، ممکن است حال را دگرگون کند. کما اینکه اکنون نیز اتفاق افتاده و تفکراتی که در مورد هویت ملی و مذهبی ما وجود دارد، در سطح جهان و تحت تاثیر رسانههای غربی دگرگون شده و دستکاری شده است.
دکتر فخرآذر تصریح میکند: اگر میخواهیم هویت ملی و مذهبی را اصلاح کنیم، باید تاریخ را خودمان نقل کنیم. در مورد شخصیتهای تاریخی و دینی و وقایع تاریخی و... صحبت کرده و آنها را به تصویر کشیده و روایتهای دست اول و صحیح را خودمان نقل کنیم. قطعاً کسی که در مقابل هویت فرهنگی ما قرار دارد، وقایع را درست نقل نمیکند. باید به میدان عمل آمده و به صورت قوی روایتهای صحیح را نقل کرده و مانع کار آنان شویم. در دنیای رسانه نیز همینگونه است و در انتشار اخبار آن کسی موفق است که خبر بهتر، دست اولتر و منبع نزدیکتر به واقعه را نقل کند بنابراین در مورد تاریخ نیز باید این کار را انجام دهیم.
راوی روایتهای دست اول تاریخی باشیم
مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح میکند: از یاد نبریم که در مورد تاریخ خود، چه ملی و چه مذهبی باید خودمان صحبت کنیم و بعنوان راوی دست اول نقش بازی کنیم. پیش از اینکه افرادی با غرض و اهدافی مشخص وارد این عرصه شوند، باید گوی سبقت را از آنان گرفته و آثار خودمان را در قالب فیلم و سریال، کتاب، بزرگداشت و... ارائه کنیم تا بتوانیم میدان را از مغرضان بگیریم. مسئولین ما باید ضرورت کار تاریخی و اهمیت فیلم و سریالهای این حوزه را به خوبی درک کنند. در همین راستا بودجه کافی اختصاص پیدا کند و همانطور که به بسیاری مسائل روز مانند مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت داده میشود، به مسائل تاریخی نیز پرداخته شود. جامعه نخبگانی که منتقد و یاور کار فرهنگی است با قشر فرهنگی جامعه و بخش ستادی که همان هنرمندان هستند تعامل داشته باشند و دو طرف تلاش کنند سطح آگاهی خود را نسبت به رشتههای هم بالا ببرند. کارگردانان با مفاهیم تاریخی و مذهبی بهتر آشنا شوند و متفکرین تاریخی نیز با اصول سینما آشنایی پیدا کنند تا بتوانند از مرحله منتقد بودن با نگاهی خشک فاصله بگیرند.
حالا باید میدان را در دست بگیریم
حالا امروز در نقطهای ایستادهایم که سیصدها، حشاشینها و... ساخته شده است. حتی برادران اهل سنت در مورد ائمه ما، امام صادق(ع) یا سایر ائمه(ع) سریالهایی ساختهاند و برخی دیگر از مفاخر ما مانند ابن سینا، خیام و... اطلاعاتی ناقص و نادرست ارائه دادهاند. حجتالاسلام فخر آذر در پایان در پاسخ به این سؤال که برخی با هدف تخریب و یا حتی تصاحب هویت ملی و فرهنگی ما کارهایی انجام دادهاند و ما از این قافله عقب هستیم. حالا باید چه کنیم؟ تصریح میکند: حالا که به اینجا رسیدهایم باید با استراتژی دقیق و حساب شده عمل کنیم. حالا نقد کردن، حمله کردن و واکنشهای احساسی نسبت به آثار تخریبگر داشتن نه تنها مؤثر نیست بلکه حتی بیشتر باعث واکنش در سطح جامعه جامعه میشود. باید از امروز بصورت فعال میدان را دست بگیریم و برای پاک کردن ذهنیتی که این آثار در مردم جهان بوجود آوردهاند، خودمان تولید محتوا کرده و در سطح جهانی پخش کنیم. بحث ملی، مذهبی، ائمه(ع)، اصحاب ائمه(ع)، کتابهای ادبی بسیار و... با قالبهای متنوع حماسی، عرفانی، انسانی و دراماتیک محتوایی بسیار غنی را تشکیل میدهند. حتی نیازی نیست جواب آثار قبلی را بدهیم بلکه آثار جدیدی باید بسازیم. باید روح محبت و انسانیتی که در زندگی ائمه(ع) و اهل بیت(ع) ما و آثار شاعران و نویسندگان جاری و ساری بوده، بعنوان یک ایرانی شیعه به تصویر بکشیم تا چهره خشنی که از ایرانی و شیعیان نشان دادهاند زدوده شود. اگر کلام هر یک از حضرات معصومین(ع) را سرلوحه اثر سینمایی قرار دهیم، چهرهای از شیعه و اسلام و ایرانی در جهان منتشر میشود. چهرهای که نه تنها بر ذهن مردم کشورمان و جهانیان ماندگار خواهد بود بلکه چهره واقعی اسلام شیعی و ایرانی مسلمان را در جهان ترمیم خواهد کرد.
مریم احمدی شیروان